Zumbalugu propageerib purju joomist

aprill 23, 2014

Marta Velgan
marta.velgan@gmail.com

 



Kuulsin seda lugu esimest korda paari kuu eest Zumba trennis. Mulle tohutult meeldib Zumbas käia, kuna ühes trennis on ühendatud nii mõnus muusika, tantsimine kui ka higistamine. Seega minu esimene reaktsioon selle loo järgi tantsides oli: “Oh, kui äge!”.  Kui aga sõnadesse süvenesin, tekkis kuidagi lõhestunud tunne. Ühelt poolt on see selline hea “käimatõmbamise” lugu, teiselt poolt propageerib aga sulaselgelt enda purju joomist. Eriti kohatu tundus see lugu spordiklubis, mille eesmärgiks on inimesi tervislikuma elu poole suunata.

Minu jutt võib kõlada juuksekarva lõhki ajamisena, kuna enamik inimesi arvab, et sellised lood nende suhet alkoholiga kuidagi ei mõjuta. Ja kindlasti kõiki ei mõjutagi. Samas olen ma suhteliselt kindel, et iga kord, kui klubis või baaris see lugu mängima pannakse, tõstavad inimesed klaasi või pitsi või seavad sammud leti poole, et end joogiga varustada. Nii nagu alkoholireklaam, mõjutavad ka sedasorti laulud ja videod aga kõige enam alaealisi. Hiljuti avaldati Ameerika teadlaste poolt uuring 15-23aastaste alkoholi tarbimise ja nende muusikaeelistuse kohta. Üllatus-üllatus: mida rohkem kuulasid noored lugusid, milles mainiti erinevaid alkoholibrände, seda suurema tõenäosusega tarbisid nad alkoholi ning mis veelgi olulisem – seda enam esines neil alkoholi kuritarvitamise episoode (kokkuvõtte uuringust leiad siit).

Kindlasti ei peaks kohe tormama alkoholi tarbimist muusikavideotes ja filmides keelustama. Alustada võiks probleemi teadvustamisest – juba ainuüksi selleks, et tulevikus oleks youtube’is sarnaste videote all vähem kommentaare emadelt,  kes rõõmustavad, et nende 12-aastased tütred selle loo järele hullud on.

Lõpetuseks üks teine video, mis väga kavalalt pilab kõike seda, mida esimeses videos ülistatakse

Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0

Kommentaarid

kommentaari